Szoftver tesztelő

Az Abesse Informatikai Tanácsadó Zrt. rendszerfejlesztési és bevezetési projektek támogatására tesztelő munkakörbe munkatársat keres.

Az ördög a részletekben rejlik. És minden részletre gondolnia kell egy jó tesztelőnek.

Amennyiben érdekes számodra egy új megoldás minél komplexebb vizsgálta, az előrelátó, megelőző hibakeresés, akkor megtaláltad a számodra ideális pozíciót.

Mit lehet tanulni?

Ebben a pozícióban rengeteget lehet tanulni, amit esetenként projekt vezetőként, vagy üzleti tanácsadóként is nehéz összeszedni:

  • Folyamatok, megoldások. Tesztelőként elsősorban azt kell tudnod megmondani, hogy a tesztelt rendszer azt csinálja-e, amit várnak tőle. Ehhez meg kell ismerned az adott szervezett tervezett működését, a rendszer működését, és össze kell tudnod hasonlítani a kettőt. Mindeközben használni kell tudni a józan paraszti eszedet, mert fordult már elő olyan, hogy a felhasználó olyat kért, amitől aztán a dolgok nem tudtak a valóságban működni. Te mindezekre rálátást fogsz kapni, megismerve sok más cégek működését.
  • Kommunikáció. Lehet, hogy még nem mondták neked, de az IT valójában humán tudomány. Nem lenne az, ha az emberek pontosan el tudnák mondani, mit szeretnének, de nem tudják. (Mint ahogy én sem tudnám pontosan specifikálni egy cipésznek, hogy pontosan milyen legyen az öltöny cipőm, úgy, hogy azt ő ne tudja legalább háromféleképpen megvalósítani.)
  • Ügyfél szemlélet. Minden megoldásunkat igyekszünk a lehető leg„ügyfélbarátabb módon” megvalósítani. A legjobb tesztelők jobban fogják tudni, hogy az ügyfél mit akar VALÓJÁBAN, mint maguk a felhasználók. Összetett problémák feltárásával ismerhető meg az ügyfelelink valós gondolkodása.
  • Üzleti szemlélet. Néha az, ami szakmailag szép lenne, üzletileg teljesen értelmetlen. Viszont a szakmailag nem túl szép megoldások néha üzletileg milliókat érnek az ügyfeleknek. Ez egy olyan pozi lesz, ahol meg kell előznöd, hogy az adott megoldásunkban az ügyfél bármi hibát találjon.
  • Felhasználói szemlélet. Meg fogsz lepődni, hogy a korábban “problémás felhasználó”-ként kategórizált emberekkel mennyire könnyen tudsz együtt dolgozni, ha elfogadod, hogy csak másként néznek ugyanarra a dologra, mint te. Ahogy elkezdesz velük több időt eltölteni, megérted, hogy gondolkodnak, rájössz, mik azok az apróságok, amiket másképp csinálnak, így megelőzhetsz számtalan elakadást, hibát.
  • Alapos munkavégzés. Ez a feladat alaposság és precizitás nélkül nem megy. Ide türelmes, de széleslátókörű emberek kellenek, akik nem csak gyorsan „túl akarnak lenni” egy-egy feladaton, hanem kihívásokat keresnek, és akik dokumentálják, amit csináltak.

 

Mi lesz a feladatod?

A feladatról az alábbiakat kell tudnod:

  • Tesztelői feladat. Napi munkád során új fejlesztéseinket értelmezni és tesztelni kell, hogy az ügyfélnek történő átadás előtt megelőzzünk olyan hibákat, amelyek különböző ügyfélszokások, ügyfélrendszerek során felbukkanhatnak. Vagy csak egyszerűen nem megfelelőek, nem jól működnek.
  • Támogatói  feladat. Ez a feladat arról szól, hogy meglévő rendszerek funkcionalitását kell tesztelni a korábban kitalált alapelveknek, módszereknek és architektúrának megfelelően, figyelve például arra, hogy olyan apróságok is befolyásolhatják az ügyfél élményt, hogy különböző böngészőkkel is kompatibilis legyen megoldásunk.
  • Éles és kritikus szemlélet. Ezek a rendszerek ügyfeleink üzletileg kritikus rendszerei, amiket akár százak vagy ezrek is használnak. Mindenki kicsit másképp, mással – ezért fontos, hogy mindenki számára zökkenőmentes legyen megoldásaink használata.
  • Precizitás. Munkád kiterjed a tesztelésre, annak dokumentálására és kommunikálására is. Nem elég felfedned egy problémát, le kell dokumentálnod és kezelned házon belül annak javítását.
  • Csapatmunka. Ez a meló ugyan egyéni precizitást igényel, de valódi csapatmunka is egyben. Nem kell tudnod minden egzotikus dologra a megoldást, ott van a csapat többi tagja, akik korábban adott problémákba már belemerültek. Cserébe persze mások is kérdezni fognak a saját problémáikkal kapcsolatban.
  • A dokumentáció és a levelezés.Itt nem elég megcsinálni a feladatot, dokumentálni is kell. Nem kell megijedni, nem doksigyártás a feladat, de dokumentálni kell a felmerülő hibát, frissíteni kell a vonatkozó részeket a tesztforgatókönyvben. Túlnyomó részt magyarul, időnként angolul.

 

Ezek nélkül nem fog menni!

Nézzük, hogy neked miben kell otthon lenned, hogy ezen pozíciót betölthesd.

  • Szakmai igényesség.Büszkék vagyunk arra, hogy szakmailag stabil, igényes, a nagyvállalati elvárásokat is teljesítő megoldásokat készítünk. És nem csak azért, mert ez az elvárás, hanem azért is, mert nekünk ez így természetes. Olyan embereket keresünk, akinek ez szintén természetes. Olyanokat, akik ezt az igényességet a beosztott fejlesztőktől és alvállalkozóktól is megkövetelik.
  • MS Office kezelési ismeretek, kiemelten a Microsoft Project kézség szintű használata.
  • Angol nyelvtudás (dokumentáció írás, egyeztetés)

Ez jó, ha van!

  • Microsoft alapú megoldások ismerete.
  • Tesztmenedzsment alkalmazások ismerete.
  • SQL ismeret.
  • ISTQB minősítés

 

Amit kínálunk:

  • Versenyképes jövedelem.Ha szakmailag jó vagy, mi biztosítjuk, hogy a melóra koncentrálj, és ne arra, hogy miből lesz vacsora, lakás, autó és pénz a gyerek pelenkájára.
  • Képzések és továbbképzések.Ha mindent tudsz is a szakmából, ez egy-két éven belül el fog avulni – ha nem csinálsz vele semmit. Mi abban fogunk segíteni, hogy folyamatosan a csúcson lehess szakmailag. (Itt elképzelhető, hogy néhány training az USÁban lesz. Ugye be fogsz tudni utazni?)
  • Előrelépési lehetőség.A felelősségi köröd annyit nőhet az idő előrehaladtával, amennyit képes vagy stabilan betölteni. Azzal még senkinek nem volt problémája, hogy ne lenne egy nagyobb feladat a számára, mint amit eddig csinált.

 

Munkavégzés helye: Budapesti telephelyünk (1118 Budapest, Rétköz utca 7., Eleven Center 5.emelet.)

Munkaidő: főállás, határozatlan idejű, teljes munkaidős

Munkába állás kezdete: akár azonnal

Jelentkezés: Amennyiben megfelelsz a feltételeknek és képesnek érzed magad a munkakör betöltésére, várjuk pályázatodat (motivációs levél, magyar nyelvű önéletrajz) a szabolcs.kenesi-w kukac abesse.hu e-mail címre, a tárgy mezőben ,,Szoftver tesztelő”-ként megjelölve.

Ha felmerülne bárminemű kérdésed a pozíció kapcsán, kérlek, fordulj hozzám bizalommal a 06 20 469 88 21-es telefonszámon vagy emailben.  Abesse kontaktod

Várjuk jelentkezésed!