Támogató fejlesztő

támogató fejlesztőÚj dolgokat leprogramozni mindenki tud. Ha igazi kihívásra és valódi felelősségre vágysz, akkor ez lesz a neked való meló.

Támogató fejlesztőket keresünk .net-es tudással meglévő rendszerek továbbfejlesztésére, üzemeltetésük támogatására…

Mit lehet tanulni?

Ebben a pozícióban rengeteget lehet tanulni, amit a hagyományos projektekben soha:

  • Architektúrák. Itt lehetőséged van rengeteg szoftver architektúra minta megismerésére és kiismerésére. Ami egy hagyományos fejlesztési projekten felesleges nehezítés, annak valódi hasznát tesztelhetőség, debugolhatóság, üzemeltethetőség szempontjából alaposan megismerheted. Ez olyan tapasztalat, amit soha nem fogsz elfelejteni, akkor sem, ha később váltasz, és zöldmezős fejlesztési projekteket fogsz csinálni.
  • Kommunikáció. Lehet, hogy még nem mondták neked, de az IT valójában humán tudomány. Nem lenne az, ha az emberek pontosan el tudnák mondani, mit szeretnének, de nem tudják. (Mint ahogy én sem tudnám pontosan specifikálni egy cipésznek, hogy pontosan milyen legyen az öltöny cipőm. Úgy, hogy azt ő ne tudja legalább háromféleképpen megvalósítani.) Itt gyakorolhatod a kommunikációt írásban és szóban felhasználókkal, vezetőikkel, üzemeltetőkkel. Ha most egy félénk ember vagy, tuti biztos, hogy egy év múlva nagyságrendekkel magabiztosabb leszel, ha emberekkelkell beszélned. Ezt azért a suliban nem vitték túlzásban…
  • Üzemeltetési szemlélet. Itt napi rendszerességgel jön szemben a valóság. Az IT költségek 80%-a megy el arra, ahogy a meglévő rendszerekműködjenek is. Itt találkozni fogsz azzal, hogy itt milyen szempontokat kell figyelembe venni ehhez. Néhányon meg fogsz lepődni, de később te leszel a király, az ember, aki a jövőbe lát, hogy te még erre is gondolsz…
  • Üzleti szemlélet. Néha az, ami szakmailag szép lenne, az üzletileg teljesen értelmetlen. Viszont a szakmailag nem túl szép megoldások néha üzletileg milliókat érnek az ügyfeleknek. Ez egy olyan pozi lesz, ahol az üzletileg értékes megközelítési módokat is meg fogod ismerni. Lehet, hogy néhány ilyen után le leszel a legmegbecsültebb kollégánk az ügyfél szemében, aki még a kereskedőknél is könnyebben jut be a vezérigazgatóhoz, ha kell…
  • Felhasználói szemlélet. Meg fogsz lepődni, hogy a korábban “hülye felhasználó”-ként kategórizált emberek mennyire nem hülyék, csak másért kapják a fizetésüket, mint te. Ahogy elkezdesz velük több időt eltölteni, megérted, hogy gondolkodnak, rájössz, mik azok az apróságok, amiket ha megkapnak, utána a “tenyeredből fognak enni”. Ez később egy zöldmezős projeken is remekül használható tudás.
  • Módszeres munkavégzés. Ez a feladat primadonnákkal nem megy. Ide jó iparosok kellenek, akik kiszámítható teljesítményt nyújtanak, akik úgy végzik a munkájukat, ahogy azt a szakma szabályaimondják, és akik dokumentálják amit csináltak. Itt mindenkinek tudnia kell helyettesíteni a társait, ha az szabadságra megy, és te is akkor tudsz nyugodtan koktélozni a Balatonparton, ha te is helyettesítő vagy. Azaz, ha követed a közös munkamódszert. (Nyugi lesz helye az egyéniségednek is. A stresszoldás része elég vicces ennek a munkakörnek. Kérdezd csak a kollégákat… :) )

Mi lesz a feladatod?

A feladatról, az alábbiakat kell tudnod:

  • Fejlesztői feladat. Ez egy fejlesztői feladat. Napi munkád során kódot kell írnod, más kódjait értelmezni és módosítani, nagy és összetett rendszerekben hibát keresni és javítani. A kódok nagy része .net, MS SQL vagy Oracle SQL. Anélkül, hogy ezekben lenne legalább 0,5-1 éves napi rutinod nehezen fogsz tudni megfelelni.
  • Támogatói  feladat. Ez a meló nem arról szól, hogy előveszel egy nagy fehér lapot, és létrehozol valamit, ami soha korábban nem létezett. Ez a feladat arról szól, hogy meglévő rendszerek funkcionalitását kell kibővíteni a korábban kitalált alapelveknek módszereknek és architektúrának megfelelően.
  • Éles és kritikus rendszerek. Ezek a rendszerek ügyfeleink üzletileg kritikus rendszerei,amik “Nem állhatnak le!”. Legalábbis nem nagyon. Ez a feladat kicsit keveréke egy hadi sebész munkájának, aki óránként hoz élet-halál kérdésekről döntést és operál, miközben körülötte hullanak a bombák, és húst szakítanak a repeszek. Éles rendszereken kell gyorsan feladatokat elvégezni, a lehető legkisebb negatív üzleti hatás mellett.
  • Gyors felfogás és átlátás. Itt ugyan kisebb feladatok vannak, de azok szériában és határidőre (SLA-ra). Tudnod kell feladatokat tempósan megoldani, majd gyorsan elfelejteni és venni a következőt. Ebben is hasonlít a hadiorvosére a feladat. Vagy időnként a tűzszerészére: határozottan, de okosan el kell vágni a megfelelő zsinórt, majd menni kell a következő bombához.
  • Ügyfélkezelés. Itt nincs három közvetítő, akin keresztüljön a feladat, hanem direktben fogsz a felhasználókkal, üzemeltetőkkel kommunikálni. Tudnod kell kezelni a “hülye felhasználót”, aki valóban csak tanácstalan, képzetlen, vagy csak rajta is ott a nyomás. Képesnek kell együttműködnöd az üzemeltetővel, aki túlterhelt, máshoz ért mint te, de főnökei előtt meg kell őriznie a szakértői image-ét, hogy érvényesülhessen. És kezelned kell tudni az ügyfél oldali menedzsereket, akit a részletek nem érdekelnek, csak hogy menjen a rendszer.
  • Precizitás. Ha már felmerült a tűzszerész, mint hasonlat, akkor érzed, hogy ez a feladat precizitást kiván. Ez kiterjed a feladatvégzésre, és annak dokumentálására és kommunikálására is. Nem elég megoldanod a problémákat, le kell zárnod az azokhoz tartozó hibajegyeket is, le kell dokumentálnod az alkalmazott megoldást, kezelned kell a forráskódokat, buildeket, …
  • Csapatmunka. Ez a meló ugyan egyéni precizitást igényel, de valódi csapatmunka is egyben. Nem kell tudnod minden egzotikus dologra a megoldást, ott van a csapat többi tagja, akik korábban adott problémákba már belemerültek. Ott vannak a termékek gyártói, akikhez eszkalálni lehet (és kell). És lehet kérdezni a cég rendszermérnökeitől is. Cserébe persze mások is kérdezni fognak a saját problémáikkal kapcsolatban.
  • A dokumentáció és a levelezés. Itt nem elég megcsinálni a feladatot, dokumentálni is kell. Nem kell megijedni, nem dokigyártás a feladat, de jelezni kell a jegykezelő rendszerben a feladatok haladását, kommunikálni kell a felhasználókkal a probléma részleteiről, a megoldás menetéről, lezárásáról. Dokumentálni kell az alkalmazott megoldást, frissíteni kell a vonatkozó részeket a rendszertervekben. Túlnyomó részt magyarul, időnként angolul.

Ezek nélkül nem fog menni!

Nézzük, hogy neked miben kell otthon lenned, hogy ezen pozíciót betölthesd.

  • Kommunikációs képesség. Nem kell nagy dumásnak lenned. De légy olyan, aki megérti a környezetét, és képes magát megértetni a környezetével: az ügyfelekkel, akik laikusok az informatikában; a supportos társaidat, akiknek másban van szakmai tudásuk, mint neked; és a senior kollégákkal, akik nagy tömörségű szaknyelven kommunikálnak a leghatékonyabban. Praktikus kommunikációs képességre lesz szükséged. Nem elég, hogy érthetően tudsz fogalmazni, arra is szükséged lesz, hogy ne legyél félreérthető.
  • Szakmai igényesség. Büszkék vagyunk arra, hogy szakmailag stabil, igényes, a nagyvállalati elvárásokat is teljesítő megoldásokat készítünk. És nem csak azért, mert ez az elvárás, hanem azért is, mert nekünk ez így természetes. Olyan embereket keresünk, akinek ez szintén természetes. Olyanokat, akik ezt az igényességet a beosztott fejlesztőktől és alvállalkozóktól is megkövetelik.
  • Dokumentációs tudás és tapasztalat. Képesnek kell lenned megérteni és módosítani egy szoftver tervet a koncepciótól a specifikáción, rendszerterveken át a telepítési és üzemeltetési szintig. Ha nem tudod, mik ezek, és nem csináltál még ilyet, bajban leszel!
  • Minimum 0,5-1 év .NET C# fejlesztési tapasztalat. Olyan sebességgel kellene tudni dolgozni, ami megfelel a készség szintnek. Nem lehet minden függvénynél, tervezési mintánál a google-el kezdeni, a lényegnek mennie kell “séróból”. De persze a többire jól kell tudnod forgatni a google-t is.
  • Angol nyelvtudás, technikai szinten (dokumentáció írás, egyeztetés)

Ez jó, ha van!

  • Rendszer architektúra tervezésben való tapasztalat, részvétel
  • Microsoft minősítések
  • Felsőfokú végzettség
  • Sharepoint 2010-2013, Sharepoint Online (Office 365) tapasztalat.
  • Team Foundation Server ismerete
  • Fejlesztési projekt módszertanok ismerete (MSFT, Scrum, Kanban)
  • Automatizált tesztelésben szerzett tapasztalat (unit teszt, coded ui teszt, stb.)
  • Fejlesztési design minták ismerete . Itt nem lesz elég, ha ismered a szintaxist. A fejlesztés iparági tervezési minták alapján történik.
  • MS-SQL adatbázis, illetve T-SQL mély ismerete (pl. tábla függvények, nézetek, tárolt eljárások, CTE, stb.)
  • B kategóriás jogosítvány

Amit kínálunk

  • Versenyképes jövedelem. Ha szakmailag jó vagy, mi biztosítjuk, hogy a melóra koncentrálj, és ne arra, hogy miből lesz vacsora, lakás, autó és pénz a gyerek pelenkájára.
  • Képzések és továbbképzések. Ha mindent tudsz is a szakmából, ez egy-két éven belül el fog avulni – ha nem csinálsz vele semmit. Mi abban fogunk segíteni, hogy folyamatosan a csúcson lehess szakmailag. (Itt elképzelhető, hogy néhány training az USÁban lesz. Ugye be fogsz tudni utazni?)
  • Előrelépési lehetőség. A felelősségi köröd annyit nőhet az idő előrehaladtával, amennyit képes vagy stabilan betölteni. Azzal még senkinek nem volt problémája, hogy ne lenne egy nagyobb feladat a számára, mint amit eddig csinált.

Munkavégzés helye: Budapesti telephelyünk (1118 Budapest, Rétköz utca 7., Eleven Center 5.emelet)

Munkaidő: főállás

Munkába állás kezdete: akár azonnal

Jelentkezés: Amennyiben képesnek érzed magad a munkakör betöltésére, várjuk pályázatodat (motivációs levél, angol nyelvű fényképes /hogy emlékezzünk rád az interjú után/ önéletrajz) a job kukac abesse.hu e-mail címre, a tárgy mezőben ,,Támogató fejlesztő”-ként megjelölve.

Kérjük, motivációs leveledet közvetlenül az emailbe, önéletrajzodat pedig csatolt fájlba tedd!